Sabtu, 21 Mac 2009

Joint ClickBank

running shoes & apparel

Mendaftar akaun dengan ClickBank akan dibekalkan dengan "digital content" seperti e-book,perkakasan (software),dan yuran keahlian - kepada semua pengguna di seluruh dunia melalui rangkaian penjual produk dan "affiliate internet marketers".
Penjual ClickBank mempunyai digital produk dan perkhidmatan untuk dijual.Affiliate ClickBank adalah pemasar internet yang dibayar komisyen dengan mempromosikan produk ClickBank.
Akaun ClickBank telah dicipta untuk digunakan oleh kedua-dua "vendors" (penjual) dan "affiliaters".


Di sini beberapa contoh bagaimana ClickBank melaksanakan kerja:

1. Pengarang menulis sebuah e-book berkenaan "diet" dan telah dipilih sebagai "vendor" di network ClickBank. Dia menampilkan bukunya di website dan menawarkan 60% komisyen kepada affiliate ClickBank yang berjaya mempromosikan bukunya kepada pengguna;
2. Affiliate melihat e-book penjual di ClickBank "Marketplace" dan memutuskan untuk mempamerkannya di website atau promosi online yang lain;
3. Setiap kali pelawat melawat website affiliate atau "click" pada link iklan, pelawat merujuk kepada laman web penjual di mana produk boleh dibeli melalui ClickBank dan "downloaded" (memuat turun). ClickBank akan menguruskan penjelajahan atau pencarian (tracking) serta urusniaga (proses pembayaran). Jika urusniaga berjaya dilakukan, bayaran akan diberi kepada penjual dan affiliate (pengiklan).
4. ClickBank juga memproses sebarang jualan daripada website penjual yang tidak melalui sebarang affiliate ClickBank.Oleh itu, ClickBank hanya melakukan pembayaran kepada penjual (vendor) dan komisyen tidak akan dibayar kepada "affiliaters".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tuliskan pandangan anda!

Watch your Favorite Latin American TV online with Jump TV, Inc.